Om du läser detta kanske du redan har beställt (eller planerar att beställa) en produkt från oss. Först och främst vill vi tacka dig för att du stöder vårt företag – vi är engagerade i våra kunder och lovar att leverera produkter av högsta kvalitet och bästa möjliga kundservice.
Ångerrätt
Du har 14 dagars ångerrätt från det datum du mottagit produkten. Under denna period kan du avbryta avtalet, returnera produkten på egen bekostnad och få full återbetalning av inköpspriset plus eventuella standardleveranskostnader, förutsatt att produkten är i det skick som beskrivs i returpolicyn.
Under ångerfristen måste ångerrätten göras skriftligen. När du har meddelat oss att du vill returnera produkten måste du returnera produkten till oss inom 30 dagar. För att behandla returen behöver vi ett köpbevis (ditt ordernummer), varefter vi bekräftar returadressen.
Skicket på den returnerade produkten
Produkterna måste returneras kompletta och oskadade med alla tillbehör och instruktioner.
Produkterna kan öppnas för inspektion, men måste returneras i originalförpackning och i nyskick.
Produkter får inte returneras skadade, smutsiga, tvättade, modifierade eller använda (förutom för rimlig passform).
Produkten får inte visa fler tecken på användning än vad som är nödvändigt för att fastställa dess art, egenskaper eller funktion.
Ovanstående kriterier kan komma att granskas av vår kundtjänst innan en återbetalning eller delåterbetalning behandlas.
Att starta en återhämtning
En returförfrågan kan göras genom att kontakta oss direkt på wecare@luonkos.com .
När vi har mottagit din returförfrågan granskar vi den och skickar ett e-postmeddelande som bekräftar godkännandet.
Returkostnader
Kunden ansvarar för alla returkostnader. Vi erbjuder inte förbetalda returetiketter.
Observera att den returnerade produkten är ditt ansvar tills den har anlänt till vårt lager. Innan du skickar den måste du skaffa ett fraktkvitto och, om nödvändigt, försäkring från fraktbolaget. Om produkten förloras under transporten måste du begära tillbaka värdet från fraktbolaget, eftersom vi inte kan återbetala pengar för en produkt som vi inte har mottagit.
Returadress
eBrands c/o PostNord Finland
Ainontie 5
01630 Vanda
Telefon: +358 40 483 7322
Återbetalningar
När vi har mottagit och granskat din retur skickar vi ett bekräftelsemejl till dig. Om returen godkänns kommer en återbetalning att göras till den ursprungliga betalningsmetoden (kreditkort, betalkort eller PayPal) inom 5–10 arbetsdagar, eller så skickar vi en ersättningsprodukt till dig.
Delvis återbetalning eller ingen återbetalning kan beviljas om:
-
Produkten har inte använts korrekt och har skadats på grund av ditt fel.
-
Produkten är inte i originalskick, är skadad eller saknar delar av orsaker som inte beror på vårt fel.
-
Produkten visar tecken på användning utöver vad som är nödvändigt för att fastställa dess art, egenskaper eller funktion. För kosmetiska och hygieniska produkter innebär detta att de inte kan returneras om de har öppnats, testats eller provats.
Utbyten
Vi byter endast produkter om de är defekta eller skadade. Om du behöver byta, vänligen kontakta oss innan du returnerar produkten.
Ej returnerbara produkter
Ångerrätten gäller inte för:
-
Personliga produkter eller produkter som är specialtillverkade efter dina specifika behov
-
Presentkort
-
Nedladdningsbara programvaruprodukter (inklusive e-böcker och videokurser)
-
Produkter märkta med "Slutförsäljning" eller liknande
Ersättningsprodukter
Om vi skickar en ersättningsprodukt eller alternativ produkt kan du fortfarande avbryta din beställning enligt beskrivningen ovan – men du måste fortfarande betala returfrakten.
Frågor
Om du har några frågor eller vill ordna en återbetalning, vänligen kontakta oss via e-post: wecare@luonkos.com

